środa, 25 czerwca 2008

Ganymede, bugi i tag <pre />

No to doczekaliśmy się finalnego wydania najnowszego Eclipsa 3.4.0 Ganymede.


Co ma nowego nie do końca wiem, ale ma jakieś cieplejsze logo i nie zamula po starcie. W wersji 3.3.x świeżo po starcie IDE i kliknięciu w jakiekolwiek menu miałem 10 sekundową przerwę. Teraz mogę od razu zabierać się do pracy.

Zabieram się zatem do pracy, w której nigdy nie byłem znawcą HTMLa. Jeżeli w ogóle mogłem uchodzić za jakiegokolwiek znawcę, to chyba tylko tenisa stołowego i piłkarzyków również stołowych, czym się zresztą w pracy nie zajmuję. Niemniej coś tam o HTMLu wiedziałem i wraz z upływem czasu nabierałem przeświadczenia, że HTML mnie już niczym nie zaskoczy...
Tym większe było moje zdziwienie, kiedy to zabrałem się do pisania bloga i wklejania doń kawałków kodu java, xml czy jakiegokolwiek innego. Kod ulegał po prostu spłaszczeniu, mniej więcej tak:


public static void main(String[] args){
System.out.println("ole");
}


Tak nie może być... Krótkie spojrzenie na blogi z listy Top Trendy nie pozostawiło wątpliwości. Można sobie z tym poradzić. Uruchomienie FireBuga poskutkowało odkryciem nieznanego mi znacznika HTML <pre />.

Rzut okiem na dokumentację HTMLa nie pozostawia wątpliwości. To jest to, czego szukałem:
The pre element defines preformatted text. The text enclosed in the pre element usually preserves spaces and line breaks. The text renders in a fixed-pitch font.
Umieszczam powyższy fragment wewnątrz znaczcnika <pre />

public static void main(String[] args){
System.out.println("ole");
}


Od razu lepiej.

Ale, żeby nie było za dobrze... Nowy Eclipse to nowe bugi. Dziś odkryłem znikające zamknięte projekty ze zbiorów roboczych (workking set). Brzmi trochę jak niezidentyfikowany obiekt latający... ale do rzeczy.

Jeżeli w zbierze roboczym mam projekty zamknięte i otwarte (a zazwyczaj tak jest)


przystąpię do edycji zawartości zbioru (Edit Active Working Set... z menu widoku Package Explorer...) i dodam nowe zamknięte projekty


to po kliknięciu przycisku Finish) stare zamknięte projekty znikają ze zbioru.


Projekt aima-java zniknął. Zostały tylko te świeżo dodane. Nieładnie...

Brak komentarzy: